mia-

Direktlänk till inlägg 31 maj 2011

Förfinar mellanmjölken

Av Mia - 31 maj 2011 08:59

Idag leker livet.

Känner mig full av energi. Även av förväntan, fast på vad vet jag inte. Kanske vårkänslor.

Cyklade till skolan igår och idag. Igår blev jag glad gorde inte så ont i röva att cykla tjoho det kanske äntligen funkar........... Idag AJJJJJ F.....N min röv haha ok blåmärken igen.... Jag måste köpa en ny sadel....  Ja ja en cykeltur kvar idag. Aajjj i förebyggande syfte fniss...  


Har haft några riktigt mysiga dagar. I söndags så var Jag och Elise, Sophia & Anna på Norrköping Horse Show. Vädret var väl inte det optimala men vi hade trevligt i allafall.

Snälla Ah från stallet hjälpte oss med Mickan denna dag. Kändes skönt att inte behöva stressa hem till stallet efter en heldag på språng.

Elise shoppade coolaste hjälmen i stan. Nu e hon rosa o fin haha.


Igår skulle vi ha konditionsträning med Mickan. Det blev en spännande tur.

Först var hon lite trött hade visseligen stått dagen innan.

Vi börjar med att träffa på en liten orm, en svart liten sak som ringlade med huvudet högt... snok?? kanske... är dålig på ormar.

Sedan hittade vi ett underbart underlag att ha galoppträning på. Kalas. Det går bra, Mickan blir supertaggad detta är kul.... men vänta..... någonting händer.

Mickan kommer till mig (som tur var) någonting är fel. Brevid oss ca 5-7 m är ett tågspår. Där kommer enorma tåget.

Mickan får lätt panik, stackarn. Tur att man är stor och stark. Hålla i tygeln med en hand och krama om och klappa med andra och säga till elise att hålla sig i sadeln utifallatt jag inte skulle klara av att hålla.

Trodde aldrig tåget skulle ta slut. 

Men allt gick bra. Tåget försvann i fjärran och Mickan lugnade genast ner  sig. Det var ju inte så farligt.  

Nu var nästa problem getingar som inte ville låta bli oss. Ne nu ger vi upp och rider hem. Kommer en bit då träffar vi på en rådjursbock. Denna struntar dock Mickan i skönt! Ojoj vilken ridtur alla var nog lika svettiga.

Efter detta blev det lite barbacka mys med att beta lite utanför stallet innan Mickan fick springa ut till sin Älskade Emilia.   


Ja ja livet ska väl vara spännande fast kanske inte riktigt så spännadne.


Idag så ska Alexandra och småflickorna följa med och hjälpa mig med Mickan.

Elise ska rida på Bullersta i em,   så för att slippa stressa så fixar jag Mickan när Elise är i skolan. Men så hon slipper stå idag med så får småflickorna rida.

Det blir nog bra.


Imorgon så är långledigheten slut. Att det kan gå så fort. 9 dagar bara försvann.

Börjar dock i stallet i morgon då kommer hovis första gången till Mickan. Får vi se vad han säger. Det blir nog bra. Har ju en suverän hovslagare.


Nehe nu får jag ge mig för idag.


XOXO/Mia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 7 mars 2013 13:29

Klädpaket storlek 50/52 Grön kortärmad 2 stjortor en vit en svart en beige tröja en grå tröja med 3/4 ärm ett par rebook träningsbyxor svarta ett par röhnisch träningsbyxor svarta med rosa detaljer ett par vita leggings   200 eller ...

Av Mia - 26 februari 2013 07:22

Såååå underbart skönt med sovmorgon. Fick sova ända till 6.40. Barnet var lite seg upp men jag längtar efter en underbar dag. Ska strax gå ut och morgonfodra hästarna. Sedan blir det lite stallpyssel. När Sofia kommer tillbaka från stan ska vi u...

Av Mia - 25 februari 2013 16:10

Ja då sitter man här i trappen igen. Tror att jag ska vadera detta trappsteg så det blir extra skönt att sitta på. Tur att det är kanon utsikt här ifrån iallafall. Sitter och tittar ut över stallet och väntar på att få se när Elise och Sweet ska...

Av Mia - 24 februari 2013 17:50

Har som sagt jobbat hela helgen. Men den har vart riktigt bra iallafall. Har kanon arbetskamrater som förgyller dagarna. Sedan har jag vart i stallet och myst med damerna. Igår var första gången Fresa markerat att hon blev trött och inte orkade...

Av Mia - 22 februari 2013 19:31

Idag har det vart verkliga toppar och dalar med bredbandet. Hade toppen motagning i soffan tidigare i kväll. Så jag lyckades se på film såååå nice. Nu ville de inte vara med alls så ny sitter jag i trappen och ser ut över gården. Hästarna är nattad...

Presentation


Livet runt Mia och alla hästarna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards